Partnerintézmények

Berde Mózes Unitárius Gimnázium

A középiskolai Határtalanul-pályázatok sikeres megvalósítása érdekében vettük fel a kapcsolatot a székelykeresztúri Berde Mózes Unitárius Gimnáziummal (Liceul Teologic Unitarian Berde Mozes) 2012-ben. Azóta, 2013–2022 között kilenc sikeres Határtalanul-projektet valósítottunk meg, amelyek során több mint hétszáz diák utazhatott – tanáraik kíséretében – egymás országaiba, ismereteit bővítve és közben új barátokat szerezve. A korábbi pályázati lehetőségek megszűnése után az Erasmus+ program keretében folytatódik a két intézmény partnerkapcsolata, jelenleg az első partnerségi együttműködési pályázatunkat valósítjuk meg, nyolcvan diák és számos tanár részvételével.


Hamelni cserediákprogram

Iskolánk mintegy 35 éve partneriskolai kapcsolatot ápol a hamelni Albert Einstein Gimnáziummal (Németország). Ennek köszönhetően tanulóink minden évben részt vehetnek a két iskola közötti diákcsere programban, ami erős motiváló tényező a német nyelv tanulásában. A diákcsere során az adott tanév elején a német tanulók jönnek Magyarországra iskolánk diákjaihoz, akik elszállásolják őket, és a programok során közösen megismertetjük őket iskolánkkal, illetve Budapest nevezetességeivel. A tanév végén pedig iskolánk diákjai utaznak Hamelnbe, ahol a tanulók megismerkedhetnek az Albert Einstein Gimnáziummal, illetve Hameln és a környező városok nevezetességeivel. A német kollégákat természetesen iskolánk német nyelvet oktató pedagógusai fogadják a csere idején, majd Németországban szintén a tanárok szállásolják el őket.

A program mindkét országban változatos és érdekes. Állandó elemeket – mint pl. Budapesten a Parlament, vagy a budai Várnegyed megtekintése, Németországban pedig Hameln óvárosa, Steinhunder Meer , Hannover Városháza, kerékpártúra  a Weser folyó mentén, Hamburg vagy akár Berlin meglátogatása – és változó programokat egyaránt tartalmaz.

A csereprogram időtartama egy hét, melynek során a tanulók hétköznap délelőtt tanórákat látogatnak és megismerik a gimnáziumi életet, délután pedig közös programokon vesznek részt. Az estéket és a hétvégét a diákok és pedagógusok egyaránt a családdal töltik, melyeket szintén számtalan élmény és program színesít. A diákcsere fő célja a nyelvtanulás, a német nyelv gyakorlása anyanyelvi környezetben, és az idegen ország, kultúra megismerése. Ezentúl természetesen számtalan előnnyel jár, mindkét ország részéről. A nyelvtanulás ezen formája fenntartja a tanuló érdeklődését, ösztönzi a további tanulásban, fejleszti a kommunikációs készségeit, önálló gondolkodását, problémamegoldó képességét, és nem utolsó sorban a tanulók között sokszor életre szóló barátságok is kötődnek.


A TÁMOP-3.1.4.B-13/1-2013-0001. számú „Köznevelés az iskolában” kiemelt projekt keretében a KLIK Fejlesztési és Projektigazgatóság Módszertani Innováció modul „Mentoráló intézményi működés kialakítása nevelési-oktatási intézmények valamint pedagógiai-szakmai szolgáltatást nyújtó intézmények részére” elnevezésű felhívásra benyújtott pályázata alapján elnyerte a Mentoráló Intézmény címet.

E cím birtokában, 2014. október 1-től mentoráló intézményi tervében szereplő programjainak disszeminálását megkezdhetjük.